kretslopet-bladlogo-387-90

Internt opprykk i LOOP

Hildegunn IversenHildegunn Iversen er ny daglig leder i LOOP. Foto: Terje BorudHildegunn Iversen (34) er nå tilsatt som ny daglig leder i LOOP, etter Marianne Holen som har gått tilbake til jobben som kommunikasjonssjef i RfD. Iversen har arbeidet som prosjektleder i LOOP siden 2010.

Iversen jobbet først som prosjektleder for LOOP Miljøskole. Deretter jobbet hun med Avfall Norges kommunikasjonskampanje i 2012, som blant annet resulterte i verktøykassa du i dag finner på loop.no. I 2013 ble hun fast ansatt og tok over ansvaret for Sortere Privat og Bedrift. Hun har også blitt godt kjent med avfallsbransjen:
– Jeg trives godt i denne bransjen, og det har jeg inntrykk av at andre gjør også. Folk blir i jobbene sine. Dette skaper et stabilt og godt miljø, og ikke minst et godt samarbeidsklima på tvers i bransjen! Jeg føler meg også veldig heldig som får muligheten til å føre LOOP videre. Noe av det jeg liker best er at vi får anledning til å samarbeide så bredt, både med kommuner og renovasjonsselskaper, returselskaper og private aktører. I alle våre prosjekter er vi opptatt av at det vi lager skal kunne brukes av mange. Vi skal spille andre aktører i avfallsbransjen gode, og dele av vår kunnskap, sier Iversen.

I tillegg til å tilrettelegge for et bredt samarbeid i bransjen, er Iversen opptatt av at LOOP skal bidra til å skape gode vaner; både hjemme, på skolen og på jobben. Hun sikter spesielt til nettsiden Sortere Bedrift, en guide til avfallshåndtering for bedrifter som lanseres senere i vår.
– Denne tjenesten skal øke kunnskapen og motivasjonen i næringslivet til å ta vare på ressursene i avfallet. Med Sortere Bedrift får næringslivet et handlingsorientert verktøy som forenkler omstillingen til den sirkulære økonomien. Jeg har stor tro på dette prosjektet, og gleder meg til å jobbe med dette fremover.
Iversen bor i Lier, men vokste opp som eldst av tre søsken på en gård i Fræna kommune på nordvestlandskysten. Men Iversen hadde andre planer enn å bli småbruker. Først utdannet hun seg til medieviter i Bergen, siden ble det studier i grafisk design i London. Etter 4 år med digital markedsføring i et amerikansk mediehus, satte hun kursen hjem til Norge og LOOP i 2010.