Plast i havet har en verdi – på land
Leserinnlegg av Øistein Aleksandersen, daglig leder i Nofir og Martina Olsen, prosjektleder Profa Vi vet i stor grad hva løsningen på plastforsøpling til havs er. Med mest gulrot, og litt […]
Leserinnlegg av Øistein Aleksandersen, daglig leder i Nofir og Martina Olsen, prosjektleder Profa Vi vet i stor grad hva løsningen på plastforsøpling til havs er. Med mest gulrot, og litt […]
Kronikk av Jon Emil Furuseth, ansvarlig for Stena Recyclings batterisatsing i Norge Stena Recycling – en sterk bidragsyter til den nye produsentansvarsordningen Den norske bilbransjen står overfor et veiskille når
Debattinnlegg av Stig Ervik, administrerende direktør i Norsirk Status for 2024 etter ett år på markedet: over 110 mottaksplasser i hele landet for landbruksplast gjennom avtaler med kommuner, IKS’er og
Debattinnlegg: Fredrik Stenseth Ruud, produktsjef, Felleskjøpet Agri Vår ambisjon er svært tydelig: Landbruksplast er en ressurs, og alt vi setter på markedet skal samles inn igjen. Vi i Felleskjøpet Agri
Tilsvar til Erik-Andre Sølbergs kronikk, skrevet av Karl Johan Ingvaldsen, administrerende direktør i Plastretur AS Plastretur deler bekymringene for fremtiden til returordningen for landbruksplast. Norge har i årevis vært verdensledende
Landbruksplast som rundballefolie er ikke omfattet av det lovpålagte produsentansvaret for emballasjeplast. Men innsamlingen har likevel vært ivaretatt av en frivillig ordning mellom importører og produsentansvarselskapet Grønt Punkunkts datterselskap Plastretur.
Pandemi. Trusselsituasjon. Klima. Det er ikke måte på hvilke oppgaver kommunene skal håndtere framover. Ved riktig håndtering av avfallsressurser, har flere kommuner i MidtNorge gitt seg selv et forsprang. Skrevet
Du må være innlogget og ha et gyldig abonnement for å få tilgang til plussartikler. Logg inn Eller finn abonnementet som passer deg!
Du må være innlogget og ha et gyldig abonnement for å få tilgang til plussartikler. Logg inn Eller finn abonnementet som passer deg!
Debattinnlegg av Anja Ronesen, Markeds- og kommunikasjonssjef, RENAS AS Navn engasjerer. Særlig bytte fra et kjent navn til et ukjent navn blir gjerne møtt med stor skepsis, bare spør Vy.